De sterkte van dit fundament is mede bepalend voor de kracht van de organisatie die er gebruik van maakt. De technische infrastructuur mag nooit belemmerend werken voor de omgeving die er mee werkt.

Onze ICT Diensten

Werkplekbeheer

De moderne werkplek is meer dan alleen die desktop of laptop. Deze bestaat uit onder andere een PC, laptop, thin client, notebook, tablet en smartphone.

Met behulp van de juiste systeemmanagementsoftware beheren de specialisten van TIGIT de werkplekken op afstand. Door te zorgen dat de werkplekken regelmatig updates ontvangen, blijven de eindgebruikers productief en worden problemen proactief voorkomen.

Netwerkbeheer

Netwerk zijn de aders van een ICT dienstverlening en zorgen voor de contactmogelijkheden met de klant. Een goed, veilig en stabiel netwerk is daarom van cruciaal belang.

TIGIT ontwerpt, beheert en monitort het netwerk, waardoor problemen kunnen worden voorkomen of z.s.m. verholpen worden.

Serverbeheer

De servers zijn het hart van een ICT dienstverlening. Als de servers niet beschikbaar zijn, is ICT ook niet beschikbaar. Deze servers kunnen zowel op locatie als in de Cloud staan.

TIGIT ontwerpt, beheert en monitort servers en services, waardoor problemen proactief kunnen worden voorkomen of z.s.m. verholpen worden.

Back-up beheer

Bedrijfsdata bepaald de waarde van een organisatie. Het is daarom belangrijk dat deze data niet alleen veilig wordt opgeslagen maar bij calamiteiten ook weer eenvoudig teruggehaald kan worden. Op de back-up moet immers altijd vertrouwd kunnen worden.

Daarom monitort TIGIT altijd het back-up proces en grijpt in inden nodig. Echter een back-up is geen doel op zich, het gaat er om dat de data op verzoek of na een incident teruggezet kan worden, het restoren van data. Daarom test TIGIT op regelmatig basis het proces van back-up en restore.

TIGIT kan jou adviseren wat de beste back-up strategie voor jouw organisatie is.

Firewall

Firewall is een wezenlijk onderdeel van de ICT-infrastructuur. Dagelijks proberen onbevoegden toegang tot een ICT omgeving te verkrijgen. Computer(s) kunnen dan bijvoorbeeld misbruikt worden voor verspreiding van ongewenste e-mail (spam) of het stelen van informatie (zoals adresbestanden, credit card gegevens e.d.). Een firewall is de eerste verdediging tegen misbruikt en dan ook een noodzaak voor elke ict-infrastructuur.

TIGIT levert en onderhoud de firewall en zorgt er voor dat de firewall altijd voorzien is van de laatste software update.

Antivirus beheer

Antivirus software of eigenlijk Malware (samentrekking van ‘malicious software’, kwaadwillende software) is elke software die gebruikt wordt om computersystemen te verstoren, gevoelige informatie te verzamelen of toegang te krijgen tot private computersystemen.

Wat gebeurt er als een virus toch het netwerk is binnengedrongen? Vaak denkt men dat dit niet mogelijk is met alle bestaande beveiligingsmaatregelen maar (helaas) kan nog steeds iemand (per ongeluk) een USB-stick aan het netwerk koppelen, niet wetende dat deze USB-stick met een virus is besmet, op een link in een mail klikken waardoor een virus vanaf een externe locatie geactiveerd wordt,

Virussen kunnen veel schade aan richten: ze zijn een gevaar voor de continuïteit van bedrijfsprocessen. Virussen zijn in staat om zorgvuldig opgeslagen data te vernietigen en te verwijderen. Ook kunnen virussen de oorzaak zijn van een niet goed presterende ICT-infrastructuur.

Het up-to-date houden van de antivirus software is daarom noodzakelijk. TIGIT levert antivirus beheer, waarbij wij zorgen dat de antivirussoftware altijd voorzien is van de laatste update.

Technisch applicatiebeheer

Het technisch applicatiebeheer door TIGIT richt zich op de technische instandhouding van de applicatieomgeving, kortweg het verzorgen van de beschikbaarheid en het technisch functioneren van de applicatieomgeving. Dit kan verzorgd worden voor zowel ontwikkeling/onderhoud, testen, acceptatie en productie omgevingen.

VoIP

Bij Voice over IP wordt het eigen IP-netwerk en het internet gebruikt om spraak te transporteren. Hierdoor wordt telefonie mogelijk op datanetwerken en ontstaat de mogelijkheid om de voorheen traditioneel gescheiden werelden van spraak en data samen te voegen.

VoIP heft de beperkingen van de traditionele telefooncentrale op. Met IP telefonie is het eenvoudig direct instellingen te wijzigen, nieuwe functies toe te voegen en interne telefoonaansluitingen gemakkelijk te verhuizen. Daarnaast voegt deze technologie de communicatiemiddelen van een bedrijf, zoals e-mail, fax en mobiele telefonie samen. Zo kunnen medewerkers onder andere voicemails ontvangen in hun e-mailbox en die beantwoorden en doorsturen met een e-mail.
Implementatie van VoIP heeft verder kostenbesparing tot voordeel onder meer omdat er geen apart telefonienetwerk benodigd is en medewerkers van verschillende vestigingen en telewerkers onderling kosteloos kunnen telefoneren.

TIGIT levert VoIP telefonie waarbij nog steeds gebruik gemaakt kan worden van de huidige telefonieprovider.

 

Beeldtelefonie

Beeldtelefonie bestaat al sinds de jaren 50 van de vorige eeuw maar is pas de laatste jaren echt in opkomst. Het huidige snelle internet heeft dit mede mogelijk gemaakt. Kosten en tijdverlies door reizen voor vergaderingen op andere bedrijfsvestigingen, vaak verergerd door files, internationaal overleg maar ook contact met clientèle kan

TIGIT werkt hiervoor samen met Cisco.

Skilled Service Desk

De Service Desk van TIGIT is verantwoordelijk voor het registreren en afhandelen van alle binnenkomende meldingen via de communicatiemiddelen telefoon, e-mail en web portal. De Service Desk zorgt voor een correcte dispatching van vragen en meldingen naar de verantwoordelijke afdelingen.

De toegevoegde waarde ‘de skills’ welke TIGIT biedt is het zoveel mogelijk door de Service Desk zelf af handelen van vragen en problemen. Hiermee wordt bereikt dat de aanmelder meer tevreden is, want in 1x geholpen, en dat de kosten voor de organisatie naar beneden gaan aangezien een Service Desk goedkoper is dan de specialistische afdelingen.

Jurgen van Beek

Benieuwd wat TiGiT voor jou kan betekenen?

Neem contact met ons op via info@tigit.nl